Biuletyn Informacji Publicznej
Rachmistrz spisowy posługuje się specjalnym identyfikatorem, każdy powinien mieć go przy sobie i okazać na prośbę respondentowi.
Identyfikator musi zawierać następujące informacje:
-
imię i nazwisko wraz ze zdjęciem,
-
numer identyfikatora oraz hologram,
-
nazwę i logo wojewódzkiego biura spisowego,
-
podpis osoby upoważnionej do wystawienia identyfikatora,
-
okres, na jaki identyfikator został wystawiony,
-
informację na odwrocie, na terenie jakiego województwa rachmistrz jest upoważniony do zbierania danych.
W przypadku dalszych wątpliwości warto skorzystać z pozostałych możliwości weryfikacji rachmistrza jakie zapewniło Centralne Biuro Spisowe. Można to zrobić m.in. poprzez specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie: https://rachmistrz.stat.gov.pl/formularz/
Rachmistrz spisowy nie będzie pytał o stan majątkowy respondenta, wartość przedmiotów należących do domowników, nie będzie również wymagał okazania korespondencji urzędowej np. z ZUS czy z bankami, ani prywatnej. Rachmistrz zada tylko te pytania, które są zapisane w formularzu. Wszyscy respondenci odpowiadają na te same pytania, nie są one różnicowane pod jakimkolwiek względem.