
Biuletyn Informacji Publicznej
HARMONOGRAM ZADANIA „WSPÓLNA PRZESTRZEŃ”
REALIZOWANEGO W RAMACH AKCJI MASZ GŁOS MASZ WYBÓR
w Gminie Byczyna przez BSO „TARCZA”
Dla przypomnienia:
Okres realizacji zadania: od maja 2012 r. do 30 listopada 2012 r. |
Terminy sprawozdań: do 30.06.2012 (sprawozdanie cząstkowe); do 30.11.2012 (sprawozdanie końcowe)
|
Nazwa własna zadania (opcjonalnie, jeżeli posiadacie już nazwę dla swojego działania, to proszę o wpisanie): …………………………………………………………………………………………………………………………………………
L.p. |
Nazwa działania |
Planowany okres realizacji (od - do) |
Krótki opis działania (2-3 zdania, na czym będzie polegało działanie, w jaki sposób planujecie jego realizację, jaki będzie rezultat/efekt w ramach zaplanowanego działania) |
1. |
Wybór przestrzeni. |
6. 06. 2012 |
Spotkanie członków stowarzyszenia z przedstawicielem samorządu dotyczące podjęcia konkretnej decyzji w sprawie wyboru przestrzeni. Mamy bardzo wiele pomysłów, ale nie wszystkie uda się zrealizować. |
2. |
Sprawdzenie struktury własności wybranej przestrzeni. |
12. 06 – 20.06. 2012 |
Przejrzenie Planu Zagospodarowania Przestrzennego oraz Lokalnego Planu Rewitalizacji Miasta Byczyna. Analiza możliwości działania na wybranym terenie. |
3. |
Spotkanie z właścicielem przestrzeni – Burmistrzem/ Wiceburmistrzem Byczyny
|
5.07.2012 |
Wyjaśnienie własnych stanowisk oraz propozycji działania na terenie wybranej przestrzeni. |
4. |
Budowa zespołu realizującego zadanie. |
5.07.2012 |
Pierwsze rozmowy osób zaangażowanych w przedsięwzięcie. Do zespołu będę należały m. in. następujące osoby: koordynator, prezes stowarzyszenia, członek zarządu stowarzyszenia, pracownik Referatu Urzędu Miejskiego ds. promocji gminy, pani Wiceburmistrz Byczyny. Zadbanie o kontakt z mediami. |
5. |
Zaplanowanie Święta Samorządu Lokalnego |
5. 07. 2012 |
Wyznaczenie konkretnego terminu na 22 lipca 2012 r., podczas Święta Kulinarnego wokół murów Byczyny. Rozmowa z radnymi oraz przewodniczącym Rady Miejskiej. |
5. |
Przygotowanie badań społecznych/przestrzeni. |
6. 07 -10.08.2012 |
Zebranie wszystkich pomysłów dotyczących sposobu badania opinii mieszkańców gminy, weryfikacja narzędzi służących do badania oraz ich tworzenie. Analiza sposobów nagłośnienia akcji, zastanowienie się nad plakatami i ulotkami informacyjnymi. Zebranie informacji nt. możliwości odnowienia pomnika Armii Czerwonej – ewentualnie skierowanie pozwolenia do wojewody. |
6. |
Napisanie sprawozdania cząstkowego |
do 30.06.2012 |
|
7. |
Badania przestrzeni/badania społeczne. |
15.08-28.09.2012 |
Zebranie informacji od mieszkańców gminy, spotkania z młodzieżą w szkole średniej w celu przeprowadzenia wywiadu grupowego. Edukacja w szkołach na temat ładu i porządku przestrzeni publicznej. Wspólne działania z Fundacją Grey Animals. Zebranie wniosków i danych . Współpraca z młodzieżą Zespołu Szkół w Byczynie w celu zebrania danych (ankiety, wlepki, mapy). |
8. |
Pierwsze spotkanie z mieszkańcami oraz władzą lokalną. |
8.10.2012 |
Przedstawienie mieszkańcom zebranych informacji. Dyskusja dotycząca zagospodarowania wybranej przez nas przestrzeni oraz zebranie zespołu roboczego, który będzie musiał przygotować wstępny projekt danego terenu. Dyskusja na temat odnowienia Pomnika Armii Czerwonej w Byczynie. Zebranie pomysłów i wniosków mieszkańców przez zespół realizujący. |
9. |
Odnowienie Pomnika Armii Czerwonej, który znajduje się w starym Parku Miejskim. |
9.10 – 19.10.2012 |
Odnowienie pomnika oraz zagospodarowanie przestrzeni wokół pomnika na podstawie informacji z pierwszego spotkania mieszkańców. Współpraca z Hufcem Pracy w Polanowicach- młodzież oczyści i pomaluje ogrodzenie. |
10. |
Praca grupy reprezentatywnej. |
9.10. – 6.11.2012 |
Zebranie rekomendacji po spotkaniu. Przeprowadzenie dodatkowych badań dotyczących opinii mieszkańców. Włączenie w prace młodzież szkół średnich. Zebranie pomysłów na zagospodarowanie wybranej przestrzeni. Przedstawienie pomysłów w formie planistycznej. Wstępna diagnoza przeprowadzona wśród mieszkańców nt. ich potrzeb wynikających z zagospodarowania przestrzeni w mieście, np. brak stojaków na rowery, miejsc do siedzenia przy placu zabaw . |
11. |
Badanie społeczne realizowane razem z Fundacją Grey Animals. Praca grupy reprezentatywnej wraz z wolontariuszami fundacji. |
20.10.2012- 8.11.2012 |
Ustalenie zapotrzebowania miejsc służących jako wybieg dla psów oraz ich lokalizacji (100 ankiet). Zaproponowanie miejsc przez mieszkańców na podstawie nowo powstałego wybiegu dla psów w Parku Miejskim. |
11. |
Drugie spotkanie z mieszkańcami oraz władzą lokalną. |
12. 11. 2012 |
Przedstawienie pomysłów na zagospodarowanie przestrzeni. Dyskusja z mieszkańcami dotycząca przyszłości przestrzeni. Zebranie wniosków i wybranie najbardziej podobających się rozwiązań. |
12. |
Zbieranie informacji od mieszkańców. |
15.11.- 26.11.2012 |
Opublikowanie na stronach internetowych gminy i stowarzyszenia wybranych rozwiązań na zagospodarowanie przestrzeni. Także udostępnienie ich w miejscach publicznych i tablicach ogłoszeń . Zbieranie informacji od mieszkańców. |
13. |
Spotkanie zespołu realizującego zadanie. |
27. 11. 2012. |
Zaplanowanie wyglądu wybranej przestrzeni publicznej. Poinformowanie mediów oraz mieszkańców. |
14. |
Napisanie sprawozdania końcowego. |
do 30.11. 2012 |
|